Netrubte zbytečně na lidi s červenobílou holí! Nevidí Vás, ani neslyší.

19. 6. 2014

2014_01_01

Praha, 16. června 2014 – Občanské sdružení LORM – Společnost pro hluchoslepé dnes odstartovalo informační a charitativní kampaň „Netrubte zbytečně. Lidé s červenobílou holí Vás nejen nevidí, ale také neslyší.“ Jejím cílem je upozornit nejen motoristickou veřejnost na hluchoslepé spoluobčany, jejichž poznávacím znamením je bílá hůl s červenými pruhy, která označuje souběžné postižení zraku a sluchu. Součástí kampaně je také finanční sbírka pro LORM, který se v současné době kvůli novému systému přidělování státních dotací potýká s nedostatkem financí. Výtěžek půjde na provoz pěti center občanského sdružení, poskytujících hluchoslepým klientům mj. odborné sociální poradenství, tlumočnické služby nebo výuku komunikace, prostorové orientace a samostatného pohybu. Více o kampani, jejímž patronem je herec Vladimír Javorský, naleznete na webu www.netrubtezbytecne.cz nebo na stránkách sdružení www.lorm.cz.

2014_01_02„Z pohledu široké veřejnosti nebyli doposud lidé s kombinovaným postižením sluchu a zraku příliš vidět a ani o jejich potřebách nebylo moc slyšet. Naší kampaní bychom to chtěli změnit,“ říká Mgr. Petra Zimermanová, ředitelka občanského sdružení LORM. „Prostřednictvím nadsázky chceme upozornit, že červené pruhy na bílé holi mají mnohem větší význam.“

Hluchoslepota je kombinované zrakové a sluchové postižení. Často souvisí se stárnutím či úrazem, přičemž ztráta obou smyslů může být částečná, nebo úplná. Tento hendikep způsobuje především potíže při komunikaci, prostorové orientaci a samostatném pohybu, sebeobsluze a přístupu k informacím. Zabraňuje hluchoslepému člověku plnohodnotně se zapojit do společnosti a vyžaduje zajištění odborných služeb, kompenzačních pomůcek a úpravy prostředí.

Na tyto aspekty chce upozornit kampaň LORMu s názvem „Netrubte zbytečně. Lidé s červenobílou holí Vás nejen nevidí, ale také neslyší.“ Kampaň sází primárně na digitální prostředky, základem komunikace jsou sociální sítě a především webová stránka www.netrubtezbytecne.cz. Návštěvníci zde najdou informace o tom, jak mohou hluchoslepé a sdružení LORM podpořit, a to nejen finančně, ale také např. poskytnutím prostoru pro propagaci aktivit nebo dobrovolnickou prací. Pro web vznikla dvě krátká videa. První z nich je věnováno motoristickému mottu kampaně, ve druhém se pak vedle hluchoslepých klientů objeví také patron projektu, herec Vladimír Javorský, který s LORMem dlouhodobě spolupracuje.

Kampaň bude k vidění také mimo internet. Vedle tisku proběhne roznáška závěsek na vnější zrcátka aut v podobě červenobílé hůlky s odkazem na webovou stránku kampaně www.netrubtezbytecne.cz. Za konceptem a realizací kampaně stojí marketingová agentura LHMS (www.lhms.cz), produkci spotů zajišťovala agentura Punk Film (www.punkfilm.cz).

Součástí kampaně je také veřejná sbírka, která pomůže symbolicky kompenzovat následky změn v systému přidělování dotací. Letošní dotace, které LORM obdržel na sociální služby pro hluchoslepé, postačí sotva na 18 % celkových nákladů spojených s provozem jeho pěti center v České republice. „Doplácíme na skutečnost, že se u nás připravuje financování služeb v rámci jednotlivých krajů, aniž by kdokoliv systémově řešil dopad těchto změn pro organizace s celostátní působností, jako jsme my,“ popisuje aktuální situaci Petra Zimermanová. „My to však nevzdáváme, průběžně oslovujeme nadace, firmy i dárce z řad veřejnosti. Věříme, že se nám nakonec podaří získat potřebné zdroje a především přimět příslušné úřady, aby s námi vedly odborný a smysluplný dialog.“

Přispět na podporu a rozvoj služeb, péče a pomoci pro hluchoslepé klienty o. s. LORM lze například na sbírkový účet 43–8709380297/0100 nebo odesláním dárcovské SMS ve tvaru DMS LORM na číslo 87 777. Z ceny DMS 30 Kč získá LORM 28,50 Kč. Více informací na www.lorm.cz a stránkách kampaně.

netrubtezbytecne.cz

Občanské sdružení LORM – Společnost pro hluchoslepé sdružuje od r. 1991 hluchoslepé spoluobčany, jejich rodinné příslušníky a zájemce o problematiku osob s hluchoslepotou. Hluchoslepým lidem poskytuje registrované sociální služby: odborné sociální poradenství, sociální rehabilitaci (výuku komunikace – např. dotekovou Lormovou abecedu, odtud název sdružení, prostorové orientace a samostatného pohybu s červenobílou holí, nácvik sebeobsluhy), průvodcovské, předčitatelské a tlumočnické služby. Sdružení pořádá týdenní pobytové akce, klubová setkání, umělecké a sportovní soutěže osob s hluchoslepotou a mnohé další. Poradenská centra se nacházejí na území hl. m. Prahy, v Libereckém, Jihočeském, Jihomoravském, a Moravskoslezském kraji. Do ostatních regionů podle potřeby klientů asistenti dojíždí. Více na www.lorm.cz.

LHMS (Lighthouse Marketing Solutions) je marketingová agentura s orientací na one–to–one komunikaci. Kořeny firmy sahají do roku 2005, kdy začala pracovat pro ŠKODA AUTO. Postupem času se rodina klientů rozrostla o jména jako TATRA, ČEZ, CzechTourism nebo OKIN. V současné době portfolio služeb LHMS sahá od direct marektingu, přes digital/on–line projekty až po ATL. Více na www.lhms.cz.

Punk Film, společnost Martina Hůlovce, Ondřeje Beránka a Jakuba Drocára, je členem Asociace producentů v audiovizi. Od roku 2003 se věnuje produkci TV reklamy, on–line projektů a reklamního focení, stejně jako projektům hrané a dokumentární tvorby, videoklipům, nezávislé a charitativní činnosti nebo vydávání DVD. V roce 2012 Punk Film založil Muzeum Karla Zemana, stálou expozici světově známého filmového režiséra a výtvarníka. Více na www.punkfilm.cz.