Odborné sociální poradenství pro osoby s hluchoslepotou

V Poradenských centrech LORM v Praze, Brně, Jindřichově Hradci, Liberci, Ostravě a v místě bydliště klienta nabízíme prostřednictvím terénních sociálních pracovníků odborné sociální poradenství pro osoby s hluchoslepotou.

Ve kterých krajích službu zajišťujeme?

Na území hl. m. Prahy, v kraji Středočeském, Jihočeském, Královehradeckém, Libereckém, kraji Vysočina, na území Brna a v kraji Jihomoravském, Olomouckém a Moravskoslezském. Do ostatních krajů podle potřeby dojíždíme.

Poradní dny
Poradenské centrum Praha pondělí 13:00–17:00
Poradenské centrum Liberec každé 1. a 3. pondělí v měsíci 8:00–16:00
Poradenské centrum Brno každé 1. a 3. úterý v měsíci 9:00–15:30
Poradenské centrum Ostrava každý 1. a 3. pátek v měsíci 8:00–16:00
Poradenské centrum Jindřichův Hradec každé 1. a 3. pondělí v měsíci 8:00–15:00

Kontakty na terénní pracovníky LORM z.s. naleznete na stránce Poradenská centra.

Sociální poradenství je poskytováno individuálně, formou osobních a telefonických konzultací a zprostředkování na základě potřeb hluchoslepých.

Odborné sociální poradenství pro osoby s hluchoslepotou zahrnuje:

  • základní sociální poradenství, zaměřené na poskytnutí potřebných informací, které mohou přispět k řešení nepříznivé situace uživatele
  • odborné sociální poradenství, které je zaměřeno na specifické potřeby osob s hluchoslepotou

Hlavní okruh problémů, které jsou prostřednictvím základního nebo odborného poradenství řešeny:

  • Sociální péče: mimořádné výhody pro zdravotně postižené; sociální služby podle Zákona o soc. službách; příspěvek na péči; stupně závislosti na pomoci jiné osoby; ostatní peněžité a věcné dávky; sociální výhody
  • Důchodové zabezpečení: invalidní důchody
  • Státní sociální podpora: sociální příplatek; přídavek na dítě; rodičovský příspěvek; příspěvek na bydlení
  • Výběr vhodných kompenzačních pomůcek: pomoc při výběru kompenzační pomůcky včetně vydávání doporučení; osobní asistence při výběru pomůcky; pomoc při podávání žádosti o příspěvek na pomůcku, zácvik s pomůckou nebo jeho zprostředkování

Poradenství probíhá:

  • v jednotlivých Poradenských centrech na základě domluvy
  • v místě bydliště uživatele
  • formou pomoci uživateli při jednání s úřady a odbornými pracovišti přímou účastí
  • formou pomoci uživateli při jednání s úřady a odbornými pracovišti v roli zprostředkovatele
  • formou telefonických konzultací s uživateli nebo příslušnými úřady a odbornými pracovišti
  • formou elektronické komunikace s uživateli
  • na klubových setkáních a pobytových akcích

Další nabízené služby v rámci odborného sociálního poradenství:

  • poskytování informací a kontaktů
  • poskytování cílených rad (na základě zjištění potřeb konkrétního uživatele služby)
  • doprovod na úřady
  • pomoc při podávání žádostí o dávky sociální péče a státní sociální podpory

Služba je poskytována bezplatně.